torsdag 26. april 2012

Klar for første møte med Haugesund fertilitetssenter

I morgen går turen til Haugesund fertilitetssenter til forsamtale. Da skal vi få mer informasjon om behandlingen, gjøre diverse undersøkelser og ikke minst - få vite når vi skal starte! Gleder meg veldig til å få vite det, krysser fingrer og tær for at vi får starte før sommerferien! De har nemlig feriestengt på klinikken i sommer og jeg vet de har det ganske travelt før ferien.
Jeg har hatt skikkelig uflaks, både blitt veldig forkjølt, med feber og hele pakka, og i tillegg fikk jeg mensen i går. Så kan ikke si at jeg gleder meg så veldig til selve turen og undersøkelsene i morgen. Jeg må ta en innvendig ultralyd så det er jo ikke så kjekt med mensen da.. Men jeg ringte og forhørte meg om det var greit i dag, hadde vært synd å reist så langt hvis det hadde vært et problem. Men det var heldigvis ingen problem, jeg hadde virkelig ikke lyst å utsette det en eneste dag!

Jeg tror det er vanskelig å forstå for folk som ikke er i samme situasjon hvor vond og uendelig ventetiden virker. Selv om vi har måttet vente mye kortere tid enn mange andre har det allikevel vært en tung tid. Livet står litt på vent, jeg tør ikke legge planer framover fordi jeg er redd det skal gå utover prøverørsbehandlingen. Det er ganske vanlig med ubehagelige bivirkninger under behandlingen. Jeg reagerte ganske kraftig og måtte sykemeldes da jeg gikk på en lav dose med medisiner for å få eggløsning, og det er mye sterkere medisiner jeg skal gå på nå, så jeg er litt bekymret for hvordan det skal gå. Tusen tanker, spørsmål og bekymringer i hodet mitt for tiden. For å være helt ærlig så er jeg livredd! Så derfor skal det bli godt å få noen svar i morgen. Håper jeg får sove i natt ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar