søndag 30. desember 2012

Bekkenløsning

I dag er jeg i uke 8+5. Den verste kvalmen har avtatt og blødningene har heldigvis stanset. Det eneste som plager meg nå er bekkenløsning. Den meldte seg allerede i uke 5 og det er jo utrolig tidlig. Det er ikke normalt å få det så tidlig, men på grunn av alle hormonene man må ta ved IVF-behandling er det dessverre ganske mange som får det veldig tidlig hvis de blir gravide etter behandlingen. Man er kanskje ekstra utsatt hvis man blir gravid etter fryseforsøk i medisinert syklus (som meg), for da er man nødt til å gå på medisinene helt fram til uke 10. Nå har jeg litt over en uke igjen på medisinene og jeg håper virkelig at det blir litt bedre etter jeg slutter! Jeg hadde en samtale med jordmor for en uke siden og hun hadde et lite håp om at det skulle bli bedre når jeg slutter, så jeg krysser fingrene. Nå er jeg så vond i bekkenet at jeg sliter med å sove, klarer ikke å sitte eller stå lenge om gangen eller å gå mye. Veldig slitsomt! Men som jeg har sagt før: jeg piner meg igjennom hva som helst bare det ender bra til slutt!

Jeg klarer enda ikke helt å forstå at jeg faktisk er gravid. Kanskje det blir mer virkelig på neste ultralyd i uke 12? Da vil fosteret ligne mer på en baby. Jeg gleder meg så utrolig mye til å få se spira vår igjen! Føler dagene snegler seg avgårde nå.

22. januar er den magiske datoen, da er det tid for ultralyd, men ikke minst: da har jeg nådd første milepæl - 12 uker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar