tirsdag 2. oktober 2012

Første forsøk er over...

... og det endte dessverre negativt. Det har vært veldig tungt å takle så jeg har ikke orket å blogge før nå.

Jeg skulle egentlig ta en graviditetstest på rugedag 13, men jeg klarte ikke å vente så lenge så jeg tok en test 2 dager før. Da jeg våknet den dagen hadde jeg egentlig litt menssmerter. Men jeg hadde samtidig så mange bivirkninger av alle hormonene jeg hadde tatt så jeg følte meg egentlig gravid (jeg vet jo ikke helt hvordan det føles siden jeg aldri har vært det før men..). Så det var nok det som gjorde at jeg hadde sett for meg at testen kom til å være positiv, selv om jeg på forhånd egentlig hadde bestemt meg for å ikke ha for store forhåpninger.

Jeg satt og nistirret på testen i 5 minutter i håp om at det skulle dukke opp en svak strek etterhvert. Men streken kom aldri, den var like blendahvit som alle de andre testene jeg har tatt tidligere. Jeg klarte ikke å holde tårene tilbake og tårene trillet nesten hele dagen. Jeg fortalte det til mannen min og moren min og begge to sa at det var jo 2 dager for tidlig og det kunne jo forandre seg, men jeg var helt sikker på at håpet var ute for denne gang. Jeg var helt utrøstelig og mannen min var nok ganske fortvilet. Vi satt og så på tv sammen på kvelden, men jeg klarte ikke å følge helt med og tårene rant konstant. Jeg var helt utmattet da vi la oss og sovnet med en gang.

Da den egentlige testedagen kom to dager senere var jeg 99% sikker på at testen kom til å være negativ. Alle bivirkningene av medisinene som kunne ha vært graviditetssymptomer hadde minket og menssmertene hadde økt, selv om jeg ikke hadde fått blødning enda. Jeg våknet veldig tidlig, så da jeg hadde tatt testen og den viste negativt som ventet, gikk jeg bare å la meg igjen. På en måte hadde jeg allerede godtatt det da og orket ikke å tenke så mye på det.

Noen timer senere ringte en sykepleier fra Haugesund for å høre hvordan det hadde gått med testen. Hun var veldig hyggelig og medfølende, men startet raskt å fokusere på neste forsøk og det var jeg glad for. Vi har jo heldigvis 2 egg på frys og hvis alt går som det skal så skal jeg få satt inn ett av dem allerede i neste syklus. Jeg har veldig lange og uregelmessige sykluser så det kan ta en god stund før vi kommer i gang, men det er veldig godt å ha noe å se fram til. Jeg skal forklare litt mer om gangen i et fryseforsøk i et annet innlegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar