torsdag 13. september 2012

Innsetting av egg

Etter egguttaket på mandag var jeg veldig dårlig. Jeg orket ikke annet enn å ligge i senga på hotellrommet hele dagen. Dagen etter gjorde det ikke like vondt i eggstokkene lenger, men til gjengjeld hadde jeg veldig vondt lenger oppe i magen. Jeg var veldig oppblåst og hadde litt problemer med å puste. Smertene ble litt enklere å takle etter at jeg fikk telefon fra sykehuset, 11 av de 14 eggene hadde nemlig blitt befruktet!

Da vi skulle sette inn egg hadde jeg enda ikke blitt noe bedre, så jeg var litt redd for at det hele ville bli avlyst. Jeg mistenkte at jeg hadde blitt overstimulert og en ultralyd bekreftet den mistanken, eggstokkene var ganske store og jeg hadde en del væske i buken som presset litt på lungene og organene rundt. Jeg fikk besked om at hvis jeg satte inn egg og ble gravid ville disse smertene kunne forverre seg, i verste fall kunne jeg risikere å bli innlagt på sykehus. Hvis jeg ikke ville sette inn egget kunne de fryse det ned, men da kunne vi risikere at det ikke overlevde opptiningen.

Jeg var ikke tvil, jeg ville ikke reise hjem uten et egg! Ikke etter alt vi hadde vært gjennom de siste ukene. Jeg er villig til å gå i gjennom mye for å få oppfylt drømmen vår. Så 1 egg ble satt inn i meg og 2 egg var gode nok til å fryse ned.

Nå er vi hjemme igjen og jeg ruger på dette lille egget:
Den hvite streken er kateret som fører inn egget og den lille prikken under pila er egget
Jeg er fortsatt like dårlig så jeg har fått beskjed om å ta det med ro og drikke mye. Om 2 uker skal jeg ta en graviditetstest og jeg håper virkelig ikke at jeg blir sengeliggende så lenge, ellers kommer disse dagene til å snegle seg avgårde!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar