onsdag 5. september 2012

Ny ultralyd

I dag var jeg hos gynekologen min for å se om eggposene hadde vokst siden fredag. Og jammen hadde de det! Det var så fullt inni der at de lå helt sammenskviste, de var ikke runde engang! Sist uke var som sagt de største eggene 9 mm og i dag var de største rundt 15 mm, så det er jo god framgang. Men de vil ha dem enda litt større så jeg må gå på samme dose Gonal-F og Orgalutran til og med fredag denne uka. Så skal jeg sette eggløsningssprøyta på lørdag kl.20.30, sprøytefri på søndag (hurra!) og så blir det endelig egguthenting på mandag kl.08.30. Jeg grugleder meg! Men mest av alt skal det bli godt å få det overstått nå når vi har ventet i så mange måneder.

Siden jeg må gå flere dager på medisiner måtte jeg på apoteket for å få flere sprøyter. I dag måtte jeg betale litt over 2000 kr, så totalt har vi brukt rett over 12 000 kr for medisiner for dette forsøket.

Nå er hotell i Haugesund bestilt. Vi bestemte oss for å overnatte der fra søndag til onsdag. Da slipper vi å reise så grytidlig på mandags morgen og så kan vi ta det helt med ro etter uttaket, mens vi venter på den nervepirrende beskjeden om eggene har blitt befruktet eller ikke. Etter noen hektiske og tøffe uker for både meg og mannen min skal det bli godt å komme oss bort litt og bare være sammen vi to <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar